۱۰ دی، ۱۳۸۹

آهنگهای پیشواز جو ستریانی


جوزف سَچ سَتریانی معروف بهجو سَتریانی (به انگلیسی: Joe Satriani) (زادهٔ ۱۵ ژوئیه ۱۹۵۶ در وست بری) آهنگساز و نوازندهٔ نامدار گیتار الکتریک است.

زندگینامه

ستریانی در وست‌بوری ایالت نیویورک آمریکا زاده شد. در سن چهارده سالگی ۱۹۷۰ میلادی پس از مرگ جیمی هندریکس گیتاریست برجستهٔ راک و آشنا شدن با موسیقی او، به راک و نوازندگی گیتار علاقه مند شد. او استاد کسانی همچون کرک همت از گروه متالیکا و استیو وای بوده‌است. اولین آلبومی که او تهیه نمود نه از این زمین نام داشت که در سال ۱۹۸۶ درهای سبک راک سازی را به سوی جهانیان گشود.
مجله رولینگ استون در سال ۲۰۰۳ و در رده‌بندی ۱۰۰ گیتاریست برتر تمامی دوران، جو ستریانی را در رتبه ششم قرار داد.[۱]

تجهیزات موسیقی و شیوهٔ نوازندگی

گیتارهای سری جِی‌اِس آیبانز و اَمپ‌های سری جِی‌اِس‌ایکس پیوی سیگنچر جو ستریانی هستند و در طراحی و ساخت آن‌ها نیازهای نوازندگی ستریانی لحاظ شده است. گیتارهای سری جِی‌اِس در مدل‌های جِی‌اِس ۱۰۰، جِی‌اِس ۹۰۰، جِی‌اِس ۱۰۰۰، جِی‌اِس ۱۲۰۰ و جِی‌اِس ۲۰۰۰ تولید می‌شوند و به غیر از مدل جِی‌اِس ۱۰۰ در همهٔ آن‌ها پیکاپ دیمارزیو استفاده شده است.
این سری از گیتارها دو پیکاپ جلو و دو پیکاپ در عقب دارند و هیچ کدام در وسط پیکاپ ندارند هر چند قابل ذکر است که در موقع ضبط آلبوم «Surfing with the alien» اصلا مدل JS وجود نداشته وخودش هم با مدل‌های پائین تر Ibanez که حتی پیکاپ وسط داشته قطعه«Satch boogie» را اجرا کرده است.
دسته گیتار او غالبا Rosewood و ۲۲ فرت هستند. سیستم مکانیکی Tremolo bar در کلیه این گیتارها (Floyd Rose) Edge Pro Bridge می‌باشد و در سر دسته حتماً Lock وجود دارد. جو از سیم ۰۰۹ جهت سیم یک و ۰۴۲ جهت سیم شش استفاده می‌نماید و گیتارش را استاندارد یعنی E کوک می‌کند.
قطر فرت‌ها از فرت‌های Fender کمی قطورتر هستند (۶۱۰۵/۷۷).

چیکن فوت

چیکن فوت (به انگلیسی: Chickenfoot) نام اَبَرگروهی است که ستریانی به همراه سمی هیگار(خواننده پیشین ون هیلن)، مایکل آنتونی(باسیست پیشین ون هیلن) و چد اسمیت(درامر رد هات چیلی پپرز) در سال ۲۰۰۸ تشکیل دادند. از این سوپرباند تنها یک آلبوم به نام Chickenfoot منتشر شده‌است.
کنسرت Live in Paris! از این گروه در سال 2009 بسیار معروف می‌باشد ( در این کنسرت قطعاتی از آلبوم Chickenfoot نواخته شد.)

G3

پروژه ی G3، یکی از معروفترین پروژه های دنیای موسیقی است که اجرای آن را جو ستریانی بر عهده دارد. G3 مخفف Guitarists 3 می باشد،‌بدین معنا که سه گیتاریست از برترین گیتاریست های جهان،‌ هر ساله به اجرای قطعاتی می پردازند. جو ستریانی تنها عضو ثابت این گروه سه نفره است و دو نفره دیگر را(میهمانان) خودش انتخاب می کند. معمولاً نفر دوم Steve Vai،‌ شاگرد نزدیک جو ستریانی است. همچنین John Petrucci گیتاریست گروه Dream Theater، چندین بار در G3 حضور داشته است. در کنسرت های G3،‌ابتدا هر گیتاریست با گروهی به طور جداگانه به اجرای قطعات خود می پردازند و در پایان 2 قطعه را سه گیتاریست به همراه هم می نوازند. معمولاً‌این قطعات از گروه ها و افراد معروف مانند Jimi Hendrix و Deep Purple ‌برگزیده می شود.

آلبوم‌ها

Not of this earth ۱۹۸۶
Surfing with the alien ۱۹۸۷
Dreaming # ۱۱ ۱۹۸۸
Flying in a blue dream ۱۹۸۹
The extremist ۱۹۹۲
The beautiful guitar (European compilation album ۱۹۹۳
Time machine ۱۹۹۳
Joe satriani ۱۹۹۵
G3: Live in concert ۱۹۹۷
Crystal planet ۱۹۹۸
Engines of creation ۲۰۰۰
Additional creations (Bonus CD with limited “Engines of creation” ۲۰۰۰
Live in san Francisco (previously recorded material) ۲۰۰۱
Strange beautiful music ۲۰۰۲
The electric Joe Satriani : An anthology ۲۰۰۳
G3 : Rockin’ in the free world ۲۰۰۴
Is there love in space? ۲۰۰۴
G3 : Live in tokyo ۲۰۰۵
Super colossal ۲۰۰۶
۲۰۰8 Professor Satchfankilus and Musterion of Rock

Black Swans and Wormhole wizards 2010منبع:ویکی پدیا

آهنگهای پیشواز در ایرانسل
کد آهنگ:

if i could fly   2211267  Play
Tears in the Rain  2211269  Play
is there love in space?  2211270  Play
Secret prayer  2211271  Play
...just look up  2211272  Play
Ceremony   2211273  Play
Day At The Beach   2211278  Play


فقط کافیه مشترک ایرانسل باشی و کد مورد نظر رو به شماره ۷۵۷۵ sms کنی

 



۱ نظر: